reklama

Občas sa strácam

Občas sa strácam. V melanchólii. Proste sa pristihnem, že som smutný. Nie, netrpím depresiami, nie som melancholik, ani neberiem drogy. Proste sedím, spomínam, pri knihe, pri pozeraní televízie, a zrazu sa prichytím, že som smutný. O chvíľu ani neviem prečo. Taký divný pocit. Začnem to rozoberať, analyzovať, riešiť ako nejakú rovnicu a snažím sa rozpomenúť, čo to vlastne bolo. Ale vždy si potom poviem „radšej kašlať na to, než aby ma to zase chytilo“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Príde mi to detinské. Také otrepané. Písať niečo, len abysom to dostal zo seba. Ako z nejakého blbého amerického seriálu. Nemášprachy na terapeuta? Vydaj to zo seba von, napríklad napíš o tom.

Občas sa strácam sám v sebe. Alebo, lepšie povedané, vosvojich hodnotách. Od všetkých a všetkého očakávam, že bude perfektné,a pritom sám taký nie som. Všetky tie vysoko hodnotené knihy,nadčasové seriály, moderné umelecké štýly... Všetko mi príde otrepané. Lenjediné vždy prekvapí, poteší... Ľudské dobro. To otrepané nie je. Až na túsamotnú repliku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Často dostávam pocit, akoby mi niekto ukradol myšlienku. Tútoskladbu akoby som zložil ja, tento text kľudne mohol byť napísaný na mojombooku, túto vetu by som v tomto momente povedal ja. Je to akoby takáslučka v čase (ale nie, nie je to déja-vu, niečo iné). Čas sa zastaví. Alečisto filozoficky rozprávať o čase je irelevantné, pretože v momentekeď sa zamýšľame nad touto chvíľou, tá je už preč. V nedohľadne.Racionálnejšie je rozprávať o dobe. A dobu tvoria ľudia. Akoby zosamotnej doby plynuli samotné myšlienky. Aj pocity. A vo svojej podstatevšetko. Ale dobu tvoria ľudia – všetko vyplýva len z ľudí. Aj pocity. To čo cítim vdanú chvíľu nie je podmienené ňou samou, ani prostredím, ani ničím iným, iba mnou - človekom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ach tá racionalita, prečo občas nenechá človeku spánok.Aj keď emocionalita vie poblúzniť hlavu ešte viac. Iracionálne.

Občas sa strácam. Aj vo svojom vlastnom texte.

Slavomír Marton

Slavomír Marton

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tak ako je dôležitý obsah, je presne dôležitá aj forma. Ale ešte stále sa dá čítať medzi riadkami... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu